Indefinite Places

Expoziție a studenților Specializării Foto-Video

22 – 26 martie 2021

INDEFINITE PLACES
Expoziție a studenților specializării Fotografie, Video, Procesarea computerizată a imaginii din cadrul Facultății de Arte Vizuale și Design, UNAGE Iași.

22-26 martie 2021
Galeria Aparte, UNAGE Iași

Expun studenții:
Georgiana Bordianu, Vlad Colotilă, Eveline Enescu, Eduard Mihalachi, Oana Nechifor, Ioana Rusu, Theodora Stanciu

Coordonator:
Conf. univ.dr. Lavinia German

Expoziția de față prezintă lucrări realizate în urma studiului tematic al peisajului, observații artistice personale a ceea ce spațiul și locul poate reprezenta azi în cultura contemporană. Demersul artiștilor s-a dezvoltat organic în interiorul izolat al spațiului personal (privirea în exterior) sau printr-o experiență solitară (privirea reflexivă, intermediată de experiențe solitare auto-impuse), ca meditație asupra spațiilor deschise care ne înconjoară sau care ne lipsesc. Proiectele prezentate enumeră atitudini convergente de raportare la peisaj, și prin extensie, la spații și locații cu semnificație colectivă și personală.

O parte din lucrări problematizează imaginea fotografică ca experiență estetică derivată din relația reflexivă cu peisajul și contemplând asupra potențialului de sublimare specific mediului fotografic (Eduard Mihalachi). În același timp, sublimarea se poate produce prin programarea contextului de receptare (Vlad Colotilă), sau prin continua reîntoarcere la subiect și observarea scenariilor personale imaginate acolo (Oana Nechifor). Imaginea fotografică devine astfel un vehicul al experiențelor intime emoționale sau cognitive ale artistului fotograf, invitând la contemplare și interpretare.

Studiul fotografic asupra spațiilor care ne înconjoară consemnează discret evenimente și istorii întâmplate. De cele mai multe ori cadrul natural apare în relație cu elementele constituente ale vieții contemporane (arhitecturi urbane, construcții industriale, intervenții topografice sau inginerii utilitare), noi teritorii negociate de om și natură. Observarea fotografică a acestora le transformă în investigații (Theodora Stanciu), iar practicile post-fotografice de recompunere a unor spații prin procedee tehnologice (cartografiere fotografică digitală) aduc în discuție modurile de a privi și analiza (Eveline Enescu).

Și, nu în ultimul rând, peisajul poate deveni o resursă în rezolvarea unor concepte și practici artistice, sau un pretext pentru diferite observații asupra lumii și asupra elementelor materiale și imateriale care o compun. Uneori aceste proiecte fotografice sunt intervenții ale autorului asupra imaginii, acțiuni cu caracter performativ-introspectiv (la Georgiana Bordianu) sau cu miză reflexiv-imaginativă, în cazul Ioanei Rusu.